Tablica ogłoszeń

Wiadomości wydziałowe

Uwaga w celu poprawnego działania tablicy ogłoszeń prosimy o wyłączenie AddBlockera. Instrukcja

Zajęcia z E-pracy odwołane w dniu 18.10

Jolanta Gapys

2018-10-17 09:29

Szanowni Państwo

Z powodu mojej obecności na konferencji zajęcia z przedmiotu E-praca w dniu 18 października są odwołane.
Pozdrawiam, Marzena Mamak-Zdanecka

Dzisiejszy dyżur

Katarzyna Leszczyńska

2018-10-16 10:02

Drodzy Panstwo,

mój dzisiejszy dyżur jest odwolany. Zapraszam w poniedziałek na konsultacje,

pozdrowienia

KL

Wysokość świadczeń pomocy materialnej na semestr zimowy 2018/2019

Katarzyna Włodkowska-Łoziak

2018-10-15 03:04

Szanowni Państwo,

 

Zachęcam do zapoznania się z pismem Pani Rektor prof. nadzw. dr hab. Anny Siwik w sprawie wysokości świadczeń pomocy materialnej na semestr zimowy 2018/2019:

wysokość świadczeń sem.zim. 2018-19

Z pozdrowieniami,

Katarzyna Włodkowska-Łoziak

Stypendium w Niemczech

Tomasz Piróg

2018-10-15 01:53

GFPS-Polska zaprasza studentów i doktorantów wszystkich kierunków do składania wniosków o stypendium w Niemczech na semestr letnim 2018/2019 (w terminie od lutego 2018 do lipca 2019).

Termin zgłoszeń upływa 31.10.2018.

Wartość stypendium przyznawanego przez GFPS-Polska obejmuje:

  • Miesięczne stypendium w wys. 580 euro.
  • Pomoc w znalezieniu miejsca w akademiku lub na kwaterze prywatnej.
  • Udział w dwóch czterodniowych seminariach (na początku semestru seminarium „DNI MIAST” – integracyjno-powitalne, oraz pod koniec semestru seminarium „FORUM” – podsumowujące pobyt).
  • Z chwilą immatrykulacji stypendyści GFPS stają się pełnoprawnymi studentami.

Od kandydatów oczekuje się komunikatywnej znajomości języka niemieckiego w mowie i piśmie (poziom minimalny: B1), a także gotowości do aktywnego włączenia się w życie naukowe, kulturalne i towarzyskie wspólnoty akademickiej podczas studiów w Niemczech.

Szczegóły: https://www.gfps.pl/info/

Staż w redakcji

Tomasz Piróg

2018-10-13 05:17

Jesteś studentem? Lubisz pisać, interesują cię tematy polsko-niemieckie i wydarzenia w twoim regionie? Chcesz zdobyć doświadczenie w pracy redaktora stron internetowych, masz już za sobą pierwsze kroki w zawodzie? Zachęcamy do ubiegania się o staż w MŁODEJ REDAKCJI w Fundacja Współpracy Polsko-Niemieckiej.

Szukamy studentów, dziennikarstwa i kierunków pokrewnych, którzy chcą publikować swoje teksty i opinie, zdjęcia, materiały audio i wideo oraz wspólnie z nami będą tworzyć relacje z interesujących wydarzeń współfinansowanych przez Fundację w całej Polsce. Oferujemy możliwość publikacji na naszych stronach internetowych (dotychczasowe relacje można śledzić na stronie: fwpn.org.pl/mloda-redakcja. Gwarantujemy, że każdy znajdzie dla siebie interesujący projekt.

W ramach stażu:
– odwiedzisz redakcje mediów i działy prasowe instytucji. Do tej pory byliśmy w: Polityce, Gazecie Wyborczej, Aktiviście i dziale prasowym Ambasady Niemiec w Warszawie,
– spotkasz się z osobami ze środowisk opiniotwórczych, korespondentami niemieckimi w Polsce i przedstawicielami instytucji partnerskich Fundacji. Do tej pory gośćmi programu byli m.in. Jerzy Haszczyński, Henryk Jarczyk, Maja Kuczmińska, Piotr Semka, Katarzyna Surmiak-Domańska, Ludwika Włodek.
– weźmiesz udział w warsztatach prowadzonych przez dziennikarzy. Trzy dwudniowe warsztaty (w piątki i soboty, ok. listopada 2018 do stycznia 2019) odbywać się będą w siedzibie Fundacji w Warszawie. Warsztaty pozwolą ci poznać warsztat dziennikarski oraz sprawdzić się w typowo dziennikarskich wyzwaniach. Warsztaty prowadzili do tej pory m.in.: Agnieszka Wójcińska Magdalena Kicińska, Witold Szabłowski i Monika Szewczyk-Wittek.
– wyjedziesz na Polsko-Niemieckie Dni Mediów do Wrocławia na wiosnę 2019 roku. Weźmiesz udział w profesjonalnym forum przedstawicieli świata mediów. Różne zadania podczas konferencji pozwolą poznać kulisy świata dziennikarstwa, ale także podstawy organizacji wydarzeń w wykonaniu FWPN.
– Jest o co walczyć – na zakończenie programu dla najbardziej zaangażowanych uczestników planujemy trzy miesięczne staże w redakcjach mediów. W roku 2017 uczestnicy otrzymali staże w „Tygodniku Powszechnym”, „POLITYCE”, „Gazecie Wyborczej” w Bydgoszczy oraz TR Warszawa i „Gościu Niedzielnym”. Jeśli ukończysz staż, zaprosimy cię do uczestnictwa w programie dla alumnów. Warsztaty prowadzili dla nas m.in. Juliusz Ćwieluch, Cezary Łazarewicz, Paweł Goźliński i Adriana Machowska.

Redaktorzy otrzymają świadectwo ukończenia stażu. Znajomość języka niemieckiego nie jest wymagana.

Zgłoszenia do  21.10.2018.

Szczegółowe ogłoszenie: http://fwpn.org.pl/aktualnosci/mloda-redakcja-2018-2019-jHQDYW

 

Terminy obowiązkowego szkolenia bibliotecznego

Artur Cybulski

2018-10-12 03:59

Informacja od Pani Marii Kogutowskiej:

“Studenci I r. Informatyki Społecznej

Uprzejmie przypominam że zostały ustalone terminy obowiązkowego szkolenia bibliotecznego (w 3 grupach):
– 15.10 (poniedziałek) g. 9,30 oraz 12,00
– 17.10 (środa) g. 11,20
Szkolenie odbędzie się w Bibliotece Wydziałowej
Szczegółowe informacje podał Opiekun roku P. dr T. Masłyk
Pozdrawiam
Maria Kogutowska”

Zapowiedź zamknięcia korekt indywidualnych harmonogramów i zapisów na fakultety / seminaria

Anna Kulpa

2018-10-06 07:11

Szanowni Państwo,

W poniedziałek 8 października 2018 o godz. 8:00 opcja pomocnika układania harmonogramu w aplikacji https://plan.agh.edu.pl/ zostanie wyłączona. Do tego czasu można jeszcze dodać do swojego harmonogramu seminarium licencjackie (dot. studentów 5 semestru), zamienić się miejscami na fakultetach oraz zmienić grupę ćwiczeniowej / laboratoryjną (jeśli limit miejsc na to pozwala, a zmiana nie powoduje kolizji czasowej, studenci mogą też samodzielnie zamienić się miejscami między sobą). Po zamknięciu zapisów nie będzie to możliwe, nawet przy zgodzie prowadzącego, ponieważ byłoby to nie-fair względem studentów, którzy uczestniczyli w zapisach on line.

Jeśli mają Państwo wpis na semestr 5, a pozostają bez zapisu na seminarium licencjackie, po zamknięciu samodzielnych zapisów konieczne będzie podanie do Prodziekan ds. Kształcenia dr Ewy Migaczewskiej (wzory dokumentów znajdą Państwo tutaj: http://wh.agh.edu.pl/wzory-dokumentow/).

Jeśli pozostają Państwo bez zapisu na fakultet, uprzejmie przypominam, że należy zgłosić się na przedmioty humanistyczne / społeczne oferowane przez Uczelnianą Bazę Przedmiotów Obieralnych dla studentów 2 stopnia. Każde zgłoszenie musi być zaakceptowana przez Prodziekan ds. Współpracy i Studentów dr Annę Małecką. W sprawach dot. UBPO i aplikacji https://ubpo.agh.edu.pl proszę kontaktować się p. Dagmarą Kobielą z Działu Nauczania AGH https://skos.agh.edu.pl/osoba/dagmara-kobiela-8740.html. Zapisy w UBPO zostaną zamknięte w środę 10 października 2018 r. o 23:59.

Jeśli mają Państwo wpis na semestr 1 socjologii lub kulturoznawstwa 1 stopnia, a nie zapisali się Państwo na przedmiot dedykowany dla Państwa kierunku, proszę o pilny kontakt akulpa@agh.edu.pl.

Pozdrawiam,

Anna Kulpa

 

Enactus AGH – rekrutacja do zespołu

Tomasz Piróg

2018-10-03 05:53

Chcesz być częścią międzynarodowego programu? Chcesz tworzyć projekty biznesowe i rozwijać w sobie przedsiębiorczość? Dołącz do zespołu Enactus AGH!

# Weźmiesz udział w konkursie dającym możliwość kontaktu ze światem biznesu.
# Nauczysz się rozwijać projekty biznesowe, które mają zakorzenienie lokalnie.
# Rozwiniesz w sobie przedsiębiorczość odpowiedzialną społecznie.

Jakie korzyści osiągniesz?

# Spotkasz atrakcyjnych pracodawców takich jak Tesco, AXA, Siemens, PLL LOT, PwC, Ferrero, Renault, Saint Gobain, którzy w przedsiębiorczych osobach widzą swoich przyszłych pracowników.
# Rozwiniesz umiejętności współpracy w zespole, komunikacji, zdolności przywódczych i organizacji czasu pracy.
# Zdobędziesz doświadczenie z zakresu planowania i zarządzania projektami.
# Możesz wziąć udział w szkoleniach i konferencjach Enactus.

Na całym świecie studenckie grupy ENACTUS opracowują rozwiązania, które zmieniają świat na lepsze.
Zobacz przykładowe projekty przygotowane przez polskie zespoły ENACTUS (https://www.enactus.pl/projekty )

Osoby zainteresowane współtworzeniem ENACTUS AGH prosimy o wypełnienie formularza kontaktowego.

https://goo.gl/forms/CzLOrK6eQGgm7MFf2

Wkrótce zaprosimy Was na spotkanie rekrutacyjne!

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=1aOt-F658II

Zmiany w Regulaminie świadczeń pomocy materialnej dla studentów Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie

Katarzyna Włodkowska-Łoziak

2018-10-02 11:08

Szanowni Państwo,

Od 1 października weszły w życie niewielkie zmiany w Regulaminie pomocy materialnej dla studentów Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie.

Jednolity tekst Regulaminu wraz ze wzorami wniosków o stypendia znajdą Państwo tutaj: http://wh.agh.edu.pl/pomoc-socjalna/

Ci z Państwa, którzy już złożyli wniosek o stypendium socjalne lub specjalne NIE MUSZĄ składać nowych wniosków.

W razie wątpliwości proszę o kontakt: loziakk@agh.edu.pl

 

Z pozdrowieniami,

Katarzyna Włodkowska-Łoziak

 

Wyniki zapisów na fakultety a brak kompletu ECTS w planie semestralnym

Anna Kulpa

2018-10-01 03:07

Szanowni Państwo,

Studentów, którzy w wyniku zapisów na fakultety nie zgromadzili wymaganej programem studiów liczby ECTS za fakultety w semestrze zimowym, uprzejmie proszę o zapis na przedmioty humanistyczne i społeczne oferowane przez Wydział Humanistyczny w ramach Uczelnianej Bazy Przedmiotów Obieralnych. Proszę o zapisywania się WYŁĄCZNIE na przedmioty dedykowane dla studentów 2 stopnia studiów. Dziekan Małecka będzie akceptowała tylko takie zgłoszenia i tylko dla studentów, którzy w dniu 1 października pozostają bez zapisy na przedmiot fakultatywne dedykowane dla studentów Wydziału Humanistycznego. Rejestracja odbywa się na platformie https://ubpo.agh.edu.pl/  (logowanie przez LDAP czyli takie samo jak na stronie https://plan.agh.edu.pl/). Zwracam Państwa uwagę, że przy zapisie nie ma sprawdzania jego zgodności z Państwa indywidualnym harmonogramem i zapis wymaga potwierdzenia ze stronie Dziekan Małeckiej.

Pozdrawiam,

Anna Kulpa

Uzupełniająca tura zapisów – zmiana terminu

Anna Kulpa

2018-09-26 11:19

Szanowni Państwo,
Z uwagi na pewien niepokój dot. uzupełniającej tury zapisów na fakultety i seminaria, a także ze względu na to, że część studentów dostanie maila z nr albumu dopiero jutro rano, zmuszona jestem zmienić termin tury uzupełniającej zapisów na seminaria i fakultety.
Zapraszam w piątek 28 września o 12:00 https://plan.agh.edu.pl/, a studentów rozpoczynających studia na 2 st., którzy nie uczestniczyli w turze podstawowej – na godzinę 8:00.
Na każdy fakultecie będą dodatkowe miejsca, ale liczy się kolejność zgłoszeń. Limity zostaną zwiększone bezpośrednio przed tą turą. Będzie także dostępna możliwość zmiany grupy ćwiczeniowej.
Szczegóły dot. zapisów na stronie http://sprawdz.plan.agh.edu.pl/index.php/wh/studia-stacjonarne/s-zimowy-2018-2019/fakultety-i-seminaria.
Jeśli nie dostali Państwo wiadomości z nr albumu z Dziekanatu WH, uprzejmie proszę o telefon 12 617 43 90.
Pozdrawiam,
Anna Kulpa

FAQ na stronie sprawdz.plan.agh.edu.pl

Anna Kulpa

2018-09-25 10:02

Szanowni Państwo,
Między godziną 0:00 a 21:00 dnia 25 września studenci przesłali mi prawie 80 maili z pytaniami w sprawie harmonogramu i wyników zapisów na fakultety i seminaria, odebrałam wiele telefonów. Odpowiedzi na zdecydowaną większość z nich, znajdą Państwo na stronie http://sprawdz.plan.agh.edu.pl/index.php/wh/studia-stacjonarne/s-zimowy-2018-2019/fakultety-i-seminaria#reguly-wyboru-i-faq Przykro mi, jeśli te opisy są niejasne, jednak z uwagi na inne obowiązki służbowe, moja skrzynka pocztowa będzie miała od dziś ustawiony autoresponder z linkiem do FAQ, a odpowiadać będę tylko na maile, w których są pytania, których nie ma w FAQ. Mogę także być trudniej dostępna telefonicznie.
Pozdrawiam,
Anna Kulpa

Harmonogram sem. zim. 2018/19 – wyniki zapisów na fakultety i seminaria

Anna Kulpa

2018-09-24 11:15

Szanowni Państwo,
Na stronie https://plan.agh.edu.pl/ znajdą Państwo harmonogramy uwzględniające wyniki zapisów za seminaria i fakultety. Indywidualne harmonogramy studentów dostępne są po zalogowaniu. Wskazówki na stronie sprawdz.plan.agh.edu.pl. Proszę o zwrócenie uwagi, że osoby, które zgłaszały się na „oblegany” przedmiot i nie podały alternatywy, mogą zostać zapisane na przedmiot równoważny pod względem ECTS lub pozostać bez zapisu. Skorygować lub uzupełnić zapis będzie można w turze uzupełniającej. Wtedy także szansa na zmianę indywidualnych harmonogramów (zmianę grupy w obrębie przedmiotu / przedmiotów).
Pozdrawiam,
Anna Kulpa

Zapisy na fakultety i seminaria licencjackie – sem. zim. 2018/19

Anna Kulpa

2018-09-07 08:23

Szanowni Państwo,
Na stronie http://sprawdz.plan.agh.edu.pl/index.php/wh/studia-stacjonarne/s-zimowy-2018-2019/fakultety-i-seminaria
znajdą Państwo informację dot. zapisów na fakultety i seminaria licencjackie w semestrze zimowym 2018/19, w tym tabelę wyboru fakultetów,
videotutoriale i FAQ. Wszystkie linki do sylabusów będą aktywne najpóźniej przed rozpoczęciem zapisów.
Zapisy odbędą się pod adresem https://plan.agh.edu.pl/. Zapraszam od środy 12 września 2018 od godz. 9:30.
Studenci 1 semestru 1 stopnia dostali lub wkrótce dostaną maila z Wirtualnej Uczelni m. in. z nr albumu.
Pozdrawiam,
Anna Kulpa

Kredyty i pożyczki studenckie

Katarzyna Włodkowska-Łoziak

2018-09-04 08:58

Szanowni Państwo,

Zachęcam do zapoznania się z pismem Pani Rektor w sprawie udzielania kredytów i pożyczek studenckich:

Pismo Pani Rektor w sprawie kredytów

Szczegółowe informacje znajdą Państwo tutaj:

https://www.nauka.gov.pl/kredyty-studenckie/

 

Z pozdrowieniami,

Katarzyna Włodkowska-Łoziak

Zaproszenie do konkursu na innowacyjny artykuł naukowy, projekt

Katarzyna Włodkowska-Łoziak

2018-06-15 12:06

Szanowni Państwo,

Poniżej przekazuję zaproszenie do konkursu na innowacyjny artykuł naukowy, projekt. Osoby zainteresowane wzięciem udziału w konkursie prosimy o kontakt mailowy z Dziekanatem, prześlemy wówczas niezbędne załączniki (m.in. Regulamin konkursu i oświadczenie autora).

 

——– Wiadomość oryginalna ——–
Temat: Debiut naukowy 2018 – ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ – Zaproszenie do kolejnej edycji – prosimy przekazać studentom
Data: 2018-06-08 09:16
Od: hk@buzek.pl
Do:

Prosimy przyjąć zaproszenie do konkursu na innowacyjny artykuł naukowy, projekt,  pt.: „Debiut naukowy 2018” – „ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ”
Dziewiątą edycję projektu organizują:
BIURA prof. dr hab. inż. Jerzego Buzka – POSŁA DO PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO,
& Instytut Studiów Społecznych PAŃSTWOWEJ WYŻSZEJ SZKOŁY ZAWODOWEJ w Raciborzu,
& Wydział Organizacji i Zarządzania Politechniki Śląskiej,
& Śląskie Centrum Etyki Biznesu i Zrównoważonego Rozwoju.

Celem przedsięwzięcia jest umożliwienie studentom opublikowanie w wersji książkowej autorskiego artykułu o profilu naukowym, bowiem zgodnie z wymogami ustawy o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki „warunkiem wszczęcia przewodu doktorskiego jest posiadanie wydanej lub przyjętej do druku publikacji naukowej w formie książki lub co najmniej jednej publikacji naukowej w recenzowanym czasopiśmie naukowym wymienionym w wykazie czasopism naukowych ogłaszanym przez ministra właściwego do spraw nauki zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 44 ust. 2 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finansowania nauki (Dz. U. Nr 96, poz. 615, z późn. zm.16)) lub w recenzowanych materiałach z międzynarodowej konferencji naukowej lub publiczna prezentacja dzieła artystycznego.”

Termin ogłoszenia: 27 maja 2018 r.
Termin nadesłania prac: 30 listopada 2018 r.
Termin rozstrzygnięcia: 20 grudnia 2018 r.

1.    Projekt ma charakter otwarty, mogą w nim uczestniczyć wszyscy studenci studiów I, II i III stopnia, oraz absolwenci nie posiadający tytułu naukowego – doktora.
2.    Celem przedsięwzięcia jest umożliwienie zadebiutowania w publikacji o profilu naukowym, a jednocześnie w recenzowanym sprawozdaniu z międzynarodowej konferencji naukowej, oraz wystąpienie podczas międzynarodowej konferencji naukowej, przedstawiając recenzowane wystąpienie.
3.    Każdy uczestnik może przysłać własny artykuł, w którym przedstawi swój pogląd, pomysł, punkt widzenia, o dowolnej tematyce i profilu, pod warunkiem, że będzie się odnosił do pojęcia „zrównoważonego rozwoju”. Artykuł powinien mieć charakter naukowy i zawierać w sobie nurt/aspekt  innowacyjny.
4.    Artykuł oraz kartę zgłoszenia należy przesłać w wersji elektronicznej (plik Word i PDF) na adres hk@buzek.pl , a także jeden egzemplarz w wersji papierowej – sygnowany tj. opatrzony na odwrocie następującymi danymi: imię i nazwisko autora oraz adres. Prace nie mogą być oprawiane.
5.    Do prac należy dołączyć wypełnioną załączoną kartę zgłoszenia oraz oświadczenie autora. Prace bez karty zgłoszenia nie będą opiniowane ani oceniane przez recenzentów.
6.    Prace pozostają do dyspozycji organizatora i nie podlegają zwrotowi.
7.    Prace/artykuły należy przesłać lub dostarczyć na adres: Biuro Posła do Parlamentu Europejskiego prof. Jerzego Buzka, 40-097 Katowice, ul. 3 Maja 17/3, z dopiskiem „Debiut naukowy 2018” oraz na adres e-mail hk@buzek.pl .
8.    Ostateczny termin dostarczenia prac upływa: 30 listopada 2018 roku.
9.    Weryfikacji, oceny prac i podziału nagród dokona zespół powołany przez organizatora, który przekaże wyniki swojej pracy do zatwierdzenia Radzie Naukowej z prof. dr hab. inż. Jerzym Buzkiem na czele.
10.    Autor/ka najciekawszej pracy – zostanie zaproszony/a do odwiedzenia Parlamentu Europejskiego przez prof. Jerzego Buzka. Ponadto przyznane zostaną wyróżnienia,  w tym: studentowi/ce będącymi jeszcze przed zdobyciem tytułu licencjata, studentowi/ce nie posiadających tytułu magistra, również przewidywane jest wyróżnienie dla doktoranta, a także wręczone zostanie wyróżnienie specjalne za pracę zespołową.
11.    Wyniki konkursu zostaną ogłoszone po 20 grudnia 2018 roku, m. in. na stronie internetowej http://www.debiut.buzek.pl i www.buzek.pl
12.    Autorzy prac zostają zaproszeni do prezentacji swojego recenzowanego artykułu, podczas międzynarodowej konferencji naukowej, która odbędzie się z udziałem specjalnych gości, recenzentów i Rady Naukowej na początku 2019 roku. O terminie uczestnicy zostaną powiadomieni drogą  mailową lub pocztą.
13.    Uczestnictwo w niniejszym projekcie jest równoznaczne z akceptacją przez autorów wszystkich postanowień niniejszego regulaminu.
14.    Biuro organizacyjne:
Dr Henryk A. Kretek –Przewodniczący –  (Biuro Posła do PE prof. Jerzego Buzka, oraz PWSZ w Raciborzu) tel. (+48) 609 771 772; hk@buzek.pl,
Dr hab. Aleksandra Kuzior, prof. nzw. w Pol. Śl., Kierownik Katedry Stosowanych Nauk Społecznych)
tel: 32-277-73-23,  roz2@polsl.plaleksandra.kuzior@polsl.pl,

Standardy edytorskie:
Artykuły można przysyłać w językach: polskim, angielskim  i niemieckim.
Czcionka: Times New Roman 12, interlinia 1,5; Marginesy: 2,5 cm
Objętość ok. 10 stron (to około 20 000 znaków), przypisy u dołu strony, a bibliografia na końcu.
Ponadto na stronie http://www.debiut.buzek.pl oraz na stronie www.buzek.pl w specjalnej zakładce dotyczącej konkursu [Debiut naukowy – ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ], załączamy formatkę czyli standardy niezbędne do prawidłowego tworzenia przypisów i bibliografii.

 

Dyżury

Łukasz Trzciński

2017-06-25 10:57

Szanowni Państwo!

W dniu 26 czerwca będę na dyżurze od godziny 14.00 do 15.00. Jutro ogłoszę termin wtorkowy.

Łukasz Trzciński