Zapraszamy na kolejne spotkanie Laboratorium społeczno-technologicznego (SoTechLab) przy Katedrze Studiów nad Społeczeństwem i Technologią WH AGH pt. 'Gdzie powstają gry wideo? O przestrzeni pracy kreatywnej’. Spotkanie odbędzie się w formule zdalnej (MS Teams) 26 czerwca 2023 r. w godz. 17:00-18:30.
Polska branża gier wideo składa się obecnie z około 470 firm i rozwija generując miliardowe zyski. Stanowi również ważną część polskiego sektora kultury. Celem naszego spotkania jest rozmowa o środowisku pracy w gamedevie oraz refleksja nad tym, w jakich przestrzeniach tworzone są polskie gry wideo. U podstaw przestrzeń tę moglibyśmy opisać jako:
fabrykę, w której pracownicy działają w określonej kulturze organizacyjnej,
studio, w którym kreatywnie pracują artyści o różnych umiejętnościach,
laboratorium, w którym testowane są nowe pomysły i rozwiązania, także te dotyczące organizacji pracy.
To, w jaki sposób definiujemy jednak środowisko czy przestrzeń pracy, zmienia się pod wpływem przemian społeczno-technologicznych. W wyniku pandemii COVID-19 rozwinęły się hybrydowe modele i przestrzeń pracy, które wychodzą poza obręb biura. Moglibyśmy opisać je jako asamblaże złożone z ludzi, miejsc i oprogramowania. W przypadku gamedevu są to przestrzenie, w których programiści, projektanci, graficy, scenarzyści i muzycy etc., tworzą razem z różnych elementów produkt, który musi pozostać spójny. Gamedev, jako jedna z branż z sektora kreatywnego wydaje się w związku z tym świetnym polem do dyskusji na temat pracy zespołowej oraz realizacji skomplikowanych projektów w modelu łączącym zdalność i stacjonarność, wirtualność i materialność.
Zaproszone osoby:
Nika Darowska, Dyrektor HR w Creepy Jar
Anna Krampus-Sepielak, Szefowa konferencji Digital Dragons
Michał Mielcarek, CEO w Draw Distance
Grzegorz Wątroba, Principal Software Engineer w PixelAnt Games
Prowadzenie spotkania:
Jakub Mirek, KSSiT WH AGH, SoTechLab
dr Damian Gałuszka, KTIiM WH AGH, EduVRLab
Data i godzina spotkania: poniedziałek, 26.06.2023, godz. 18:00-19:30
Spotkanie jest organizowane w ramach projektu „Laboratorium Społeczno-Technologiczne (SoTechLab). Społeczny wymiar technologii” finansowanego w ramach programu „Społeczna odpowiedzialność nauki – Popularyzacja nauki i promocja sportu” Ministerstwa Edukacji i Nauki (SONP/SP/548668/2022).