Wydział Humanistyczny AGH - Kraków Wydział Humanistyczny AGH - Socjologia

Socjologia

Studia – I stopnia

SOCJOLOGIA – studia I stopnia

Specjalność: Multimedia i komunikacja społeczna 

Na WH kreatywność łączy się z technologią.
Dzisiaj sektor social media, branża medialna, reklamowa i PR są dziedzinami, które jako jedne z pierwszych reagują na wszelkie zmiany społeczne, chłonąc najnowsze osiągnięcia i adaptując się do wymogów środowiska. Każdy, kto chce w przyszłości efektywnie pracować w obszarze reklamy oraz wizerunku medialnego, musi uświadomić sobie, że bez znajomości narzędzi technologicznych będzie to po prostu niemożliwe. Sama kreatywność przestaje być aż tak ważna, jeżeli nie jest wsparta twardą, technologiczną wiedzą. To właśnie pokazujemy studentom na naszym Wydziale.

Socjologia na AGH? Dobry wybór!

Jeżeli myślisz, że socjologia na technicznej uczelni to oksymoron, to nic bardziej mylnego. Naszą dewizą jest łączenie kreatywności z wiedzą na temat nowych technologii. Posiadanie wiedzy i kompetencji w zakresie tych dwóch obszarów jest dziś niezbędne, aby odnosić sukcesy w pracy w branżach związanych z IT, reklamą, zmianą społeczną oraz mediami. Właśnie dlatego już 18 lat temu postanowiliśmy na AGH stworzyć kierunek, który kompetentnie, odpowiedzialnie i wszechstronnie przygotuje najlepszych pracowników dla tych innowacyjnych sektorów rynku pracy.

„Multimedia i komunikacja społeczna” to specjalność ciągle unikalna w skali kraju. Wyróżnia ją rozbudowany blok przedmiotów z zakresu komunikacji oraz technologii informacyjno-komunikacyjnych. Studenci mają zajęcia z najlepszymi naukowcami i praktykami w Polsce. Są to zajęcia zarówno z zakresu nauk humanistycznych, które pobudzają ich elastyczność, kreatywność i krytycyzm oraz reklamy, komunikacji, prezentacji danych, PR, programowania i przeprowadzania analiz badawczych, które dostarczają im bardziej „twardych” umiejętności.

Nie bez znaczenia pozostaje fakt, że nasza Socjologia znajduje się w ofercie uczelni technicznej. Stanowi to istotną przewagę nad socjologiami oferowanymi przez klasyczne uniwersytety. Z jednej strony gwarantuje to dostęp do nowoczesnej infrastruktury (np. pracownia VR, fokusownia), z drugiej zaś duch techniczny nie pozwala nam dryfować za daleko na morza pustej abstrakcji.

Nauki Społeczne i Technologia
Rzetelna wiedza z zakresu innowacyjnych technologii połączona z naukami społecznymi oraz humanistyką tworzą innowacyjną formułę, stanowiącą atrakcyjną ofertę dla naszych studentów. Kształcimy – wszechstronnie i na najwyższym poziomie – zarówno późniejszych pracowników uniwersytetów w całej Polsce, jak i pracowników takich branży jak IT, E-commerce, mediami, wizerunkiem, HR-em i reklamą.

No ale technologia to jedno – a pierwiastek humanistyczny w tej technologii to drugie. Pamiętajmy, że ‘za każdą technologią stoi człowiek’!

W rankingu Szkół Wyższych Perspektywy 2018 – najbardziej opiniotwórczym w Polsce – nasza Socjologia uplasował się na 5-tym miejscu w kraju!

Pełny program specjalności, studia I stopnia

Aplikuj

Dużo dobrej wiedzy
Socjologia na AGH proponuje program, który wyróżnia się na tle innych takich kierunków w Polsce.  Studentom oferowane są następujące kursy: Kultura popularna, Prezentacja danych i multimedia, Medioznawstwo, Komunikowanie społeczne i medialne, Komunikacja interpersonalna, Public Relations, Reklama i promocja, Usability, Społeczności Wirtualne, czy Data & Web Mining.

Badania, trendy i statystyk
Branże IT, medialna i marketingowa to branże, które nie mogą obejść się bez badań. W wielu światowych agencjach reklamowych są całe działy, które zajmują się tropieniem trendów i tworzeniem ofert wykorzystujących je. Właśnie dlatego na Wydziale Humanistycznym kładziemy bardzo duży nacisk na umiejętności badawcze przyszłych absolwentów. Studenci zapoznają się z ilościowymi i jakościowymi metodami i technikami badawczymi (m.in. SPSS, czy MAXQDA), uczą się analizy dokumentów urzędowych, danych statystycznych oraz trendów w Internecie.

Aplikuj

Wielkim atutem ukończenia studiów socjologicznych jest możliwość znalezienia pracy w przeróżnych, niezwykle interesujących i przyszłościowych, branżach. Działy IT, E-commerce, media i dziennikarstwo, kreowanie wizerunku, centra badania opinii publicznej, działy research & development, HR, Public Relations, reklama i marketing to tylko niektóre z nich.

Tak naprawdę jednak to, jak ukształtujesz po tych studiach swoją zawodową przyszłość zależy wyłącznie od Ciebie!

Aplikuj

Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna:

bud. D-13 (ul. Gramatyka 8a), sala nr 8, parter

poza okresem dyżurów rekrutacyjnych kontakt tylko drogą elektroniczną
e-mail: wkr-wh@agh.edu.pl

 

Centrum Rekrutacji:

bud. U-2 (ul. Reymonta 7), pok. 101
tel. 12 617 36 84
e-mail: rekrutacja@agh.edu.pl

 

Jeśli masz pytania, możesz zadać je również za pośrednictwem naszego fanpage na Facebooku!

Aplikuj