Kulturoznawstwo – Nowe media i komunikacja międzykulturowa
studia I stopnia
W dobie rewolucji technologicznej badania nad kulturą zyskały wyjątkowe znaczenie, które pozwala rozumieć historię w kontekście futurystycznych projektów i łączyć przyszłość z tradycją. Ważną perspektywą tej syntezy staje się dzisiaj rzeczywistość wirtualna, która coraz śmielej kształtuje nasze wyobrażenia o świecie oraz kontakty międzykulturowe, stanowiące podstawowe wyzwanie komunikacyjne XXI wieku.
Specjalizacja Nowe media i komunikacja międzykulturowa na Wydziale Humanistycznym AGH została stworzona z myślą o tych, którzy szukają kompetencji w zakresie zarządzania kulturą, korzystania z nowoczesnych technologii elektronicznych oraz mediacji międzykulturowych w połączeniu z niezbędną wiedzą kulturoznawczą.
Program naszych studiów został tak skonstruowany, aby absolwenci łączyli wiedzę z zakresu tradycyjnego kulturoznawstwa z poznawaniem nowych trendów, związanych ze zmianą kulturową i rozwojem technologii. Dlaczego? Ponieważ znajomość znaków, symboli, tradycji innych kultur jest w dzisiejszym świecie niezbędnym warunkiem skutecznej komunikacji. nasi absolwenci umieją się poruszać w przestrzeni kultury i tworzyć na nowo jej współczesne formy.
Technologia na najwyższym poziomie
Znajomość innowacyjnych technologii jest jednym z kluczowych warunków odnalezienia się na rynku pracy tworzących się zawodów. To właśnie dzięki technologii rynek pracy tak dynamicznie się rozwija i stwarza coraz to nowe stanowiska pracy.
Naszym celem jest dostarczenie studentom takiej wiedzy, aby sprawnie posługiwali się najnowszymi technologiami i systemami informatycznymi posiadając wysokiej jakości podłoże teoretyczne.
Kompleksowe, najwyższej – światowej jakości, zaplecze techniczne Akademii Górniczo- Hutniczej umożliwia studentom kulturoznawstwa na Wydziale Humanistycznym, opanowanie praktycznego wymiaru korzystania z najnowszych mediów na poziomie niedostępnym na innych uczelniach.
Kultura wymaga wiedzy, technologia potrzebuje profesjonalnego wsparcia, a współczesna kultura i technologia – umiejących się efektywnie komunikować kulturoznawców i twórców technologii. Właśnie dlatego stworzyliśmy specjalizację Nowe media i komunikacja międzykulturowa, która działa na styku kultury i technologii dając rozwój całemu sektorowi.
Nie zwlekaj – aplikuj już dziś i bądź aktywnym twórcą współczesnej kultury!
Technologia w programie
W naukach kulturoznawczych najważniejsza jest komunikacja – to jej służy język i bez niej nie ma rozwoju. Warunkami niezbędnym do umiejętności sprawnego komunikowania się w przyszłości będzie znajomość technologii, która już w zdecydowanym stopniu wpływa na jakość naszej komunikacji oraz znajomość kodów i symboliki innych kultur.
Tym, co wyróżnia Nowe media i komunikacja międzykulturowa spośród innych ofert kształcenia kulturoznawczego to maksymalna koncentracja na tych dwóch aspektach komunikacji.
Studenci będą kształcili się m.in. w następujących obszarach:
- Komunikacja międzykulturowa
- Medioznawstwo
- Intermedia w kulturze
- Marketing kultury
- Cyberkultura i cyberspołeczeństwo
- Public Relations
- Projektowanie grantów w dziedzinie kultury
- Metodologia badań kulturoznawczych.
Teoria+Praktyka
Praca w obrębie kultury, to także praktyka i umiejętność odnalezienia się w niezwykle dynamicznym otoczeniu, jakim są galerie sztuki, instytucje wspierające sztukę, muzea i festiwale. Właśnie dlatego w ofercie edukacyjnej Nowych mediów i komunikacji międzykulturowej znajdują się również przedmioty fakultatywne (wśród nich zajęcia prowadzone w języku angielskim przez zagranicznych wykładowców), warsztaty z twórcami sztuki, wyjazdowe obozy naukowe.
Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna:
bud. D-13 (ul. Gramatyka 8a), sala nr 8, parter
poza okresem dyżurów rekrutacyjnych kontakt tylko drogą elektroniczną
e-mail: wkr-wh@agh.edu.pl
Centrum Rekrutacji:
bud. U-2 (ul. Reymonta 7), pok. 101
tel. 12 617 36 84
e-mail: rekrutacja@agh.edu.pl
Jeśli masz pytania, możesz zadać je również za pośrednictwem naszego fanpage na Facebooku!