Socjologia

Studia – I stopnia

SOCJOLOGIA - studia I stopnia



Specjalność: Multimedia i komunikacja społeczna 



Na WH kreatywność łączy się z technologią.

Dzisiaj sektor social media, branża medialna, reklamowa i PR są dziedzinami, które jako jedne z pierwszych reagują na wszelkie zmiany społeczne, chłonąc najnowsze osiągnięcia i adaptując je do swoich potrzeb. Tak kiedyś było z kulturą masową (radio, TV), potem z mediami społecznościowym, a teraz z technologiami.  Każdy, kto chciałby w przyszłości móc efektywnie pracować w obszarze reklamy oraz wizerunku medialnego, musi uświadomić sobie, że bez znajomości narzędzi technologicznych będzie to po prostu niemożliwe. Sama kreatywność przestaje być aż tak ważna, jeżeli nie jest wsparta twardą, technologiczną wiedzą. To właśnie pokazujemy naszym studentom na naszym Wydziale.



Socjologia na AGH? Dobry wybór!



Jeżeli myślisz, że socjologia na technicznej uczelni to oksymoron, to nic bardziej mylnego. Wyznacznikiem naszej socjologii jest to, że kreatywność i technologia stają się jednym, nierozerwalnym narzędziem pracy w branżach związanych z IT, reklamą, zmianą społeczną oraz mediami. Właśnie dlatego już 15 lat temu postanowiliśmy na AGH stworzyć kierunek, który kompetentnie, odpowiedzialnie i wszechstronnie przygotuje najlepszych pracowników dla tych branż.



„Multimedia i komunikacja społeczna” to specjalność ciągle unikalna w skali kraju. Wyróżnia ją rozbudowany blok przedmiotów z zakresu komunikacji oraz technologii informacyjno-komunikacyjnych. Studenci mają zajęcia z najlepszymi naukowcami i praktykami w Polsce. Są to zajęcia zarówno z zakresu nauk humanistycznych, które pobudzają ich elastyczność i kreatywność oraz reklamy, komunikacji, prezentacji danych, PR, programowania oraz przeprowadzania analiz badawczych, które dostarczają im „twardych” umiejętności.



Nie bez znaczenia pozostaje fakt, że nasza Socjologia ciągle jest w murach technicznej uczelni i jej charakter gwarantuje dostęp do niezbędnej infrastruktury, ale też duch techniczny nie pozwala nam zdryfować za daleko od potrzebnych informacji.



Nauki Społeczne i Technologia

Rzetelna wiedza z zakresu innowacyjnych technologii połączona z naukami społecznymi oraz ogólną humanistyką tworzy innowacyjną formułę, która wszechstronnie i na najwyższym poziomie kształci późniejszych pracowników uniwersytetów w całej Polsce, ale także w branży związanej z IT, E-commerce, mediami, wizerunkiem, HR-em i reklamą.



No ale technologia to jedno – a pierwiastek humanistyczny w tej technologii to drugie. Pamiętajmy, że ‘za każdą technologią stoi człowiek’!



Dużo dobrej wiedzy

Socjologia na AGH proponuje program, który wyróżnia się na tle innych takich kierunków w Polsce.  Studentom oferowane są zajęcia, takie jak: Kultura popularna, Prezentacja danych i multimedia, Medioznawstwo, Komunikowanie społeczne i medialne, Komunikacja interpersonalna, Public Relations, Reklama i promocja, Usability, Społeczności Wirtualne, czy Data & Web Mining.



Praktyka jako uzupełnienie teorii

Bardzo dużą wartość dla przyszłych absolwentów daje fakt, że na studiach magisterskich prowadzą zajęcia przede wszystkim praktycy – znani szeroko w branży, jak Michał Sadowski z Brand24, Paweł Sala z FreshMail, Andrzej Garapich z TVP, Jarek Królewski z HG Intelligence, Zyta Machnicka z Lightness, czy Michał Madura z Edisondy (tych troje ostatni to absolwenci naszego Wydzialu).



Badania, trendy i statystyk

Branże IT, medialna i marketingowa to branże, które nie mogą obejść się bez badań. W wielu światowych agencjach reklamowych są całe działy, które zajmują się tropieniem trendów i tworzeniem ofert wykorzystujących je. Właśnie dlatego na Wydziale Humanistycznym kładziemy bardzo duży nacisk na umiejętności badawcze przyszłych absolwentów. Studenci zapoznają się z ilościowymi i jakościowymi metodami i technikami badawczymi (m.in. SPSS, czy MAXQDA), uczą się analizy dokumentów urzędowych, danych statystycznych oraz trendów w Internecie.



Dla tych, którzy lubią wiedzieć więcej.

Nasza socjologia to kierunek stworzony z myślą o wszystkich, którzy lubią wykraczać poza standard, którzy lubią połączenie możliwości humanistyki z wiedzą technologiczną. Możemy w ramach tego kierunki wykorzystywać wieloletnią wiedzę nauk społecznych z innowacyjnym myśleniem o technologiach przyszłości. Możemy łączyć kreatywność i analityczne programowanie.



Przede wszystkim nasza socjologia jest dla tych, którzy lubią być najlepsi w tym, co robią – i tacy są właśnie  nasi studenci – tacy są też nasi absolwenci, z którymi mam przyjemność pracować przy rożnych projektach w różnych miejscach. Bardzo się cieszę, bo widzę jak świetnych ludzi ‘wypuściliśmy’ z naszych murów i widzę jaką wartość wnieśli dla swoich sektorów.



Czekamy z niecierpliwością na kolejnych studentów, którzy przyjdą już w październiku!



Nie zwlekaj i aplikuj już dziś!



Pełny program specjalności, studia I stopnia